2013. november 9., szombat

Martinstag 11.11. - Márton nap 11.11.

Bauernregeln: November

Bringt St. Martin Sonnenschein, tritt ein kalter Winter ein.
Allerseelen kalt und klar, macht auf Weihnachten alles starr.
Baumblüt' im November gar, noch nie ein gutes Zeichen war.

(http://www.labbe.de/zzzebra/index.asp)

***
 
Gondoltam, november lévén, ne csak a Halloween-ről essen szó; beszéljünk a Márton napról is, amelyet német nyelvterületen lámpás készítésével, dalokkal és felvonulással is ünnepelnek.

Nagyon kedves könyvünk:  

"Laterne, Laterne, da oben leuchten die Sterne"
 Laternenlieder und die Geschichte von St. Martin. 
 (Geisler,Dagmar, Künzler-Behncke, Rosemarie. Ravensburger Buchverlag 2009): 




A könyv tartalma: 
Laura és az ovis csoportja készül előadni Szent Márton történetét, miközben lámpásokat is készítenek. Majd azt is megtudhatjuk, hogyan emlékeznek meg Szent Mártonról és milyen ételek kerülnek az asztalra ebből az alkalomból.

Lámpások készítéséhez és a dalokhoz ötletek itt: 

http://www.kinderspiele-welt.de/sankt-martin/laternen-basteln.html

http://www.labbe.de/zzzebra/index.asp?themaid=237&titelid=1208



Ízelítőül az egyik legismertebb dal: 

Ich geh' mit meiner Laterne - Kurzversion
Ich geh' mit meiner Laterne
und meine Laterne mit mir.
Dort oben leuchten die Sterne,
und unten, da leuchten wir.
Mein Licht ist aus,
ich geh' nach Haus,
rabimmel, rabammel, rabum.

Mein Licht ist aus,
ich geh' nach Haus,
rabimmel, rabammel, rabum.




***
einige Vokabeln zum Thema Martinstag:

r Martinstag, r heilige Martin, e Martinsgans, e Laterne, s Martinsfest/r Laternenumzug, 
e Kerze, e Laternenkerze/s Teelicht anzünden, e Laterne leuchtet, r Laternenreigen, 
e Martinsbrezel


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése